Seminarul municipal al profesorilor de limba și literatura română la Liceul Teoretic ”George Coșbuc” – un adevărat focar de sensibilitate.

Pe data de 27 februarie, 2020, L.T.”George Coșbuc” din Bălți și-a deschis larg ușile pentru o nouă provocare, o adevărată întâlnire de suflet cu profesorii de limba și literatura română la seminarul  metodico-practic, cu genericul ”Formarea și dezvoltarea inteligențelor multiple în cadrul  orelor de limba și literatura română, din perspectiva curriculumului 2019”. Seminarul a avut un program instructiv-educativ vast, impunându-se prin: atelierul teoretico-practic, organizat și monitorizat de profesoarele: Melinte Corina și Mnogodetnîi Natalia;, două ore publice: una în clasa a V-a, cu subiectul: ”Atelier de scriere și discuție. Legenda albinei de G. Coșbuc.”,   predată de Sandu Cristina; a doua – în clasa a X-a, cu subiectul : ”Păsările tinereții noastre de Ion Druță. Destine tragice.”, predată de Samardac Natalia; activitatea extracurriculară, cu genericul: ”Popas literar în opera lui Ion Druță”, ghidată de Călăraș Viorica.  Conexiunea dintre activitățile menționate a fost atât de elevată, încât întreaga zi s-a transformat într-un podium al valorilor spirituale, pe care voiai să le inhalezi fără saț în găoacea sufletului. Zestrea neamului și cuvântul românesc, care și-au găsit adăpost în conceptul comisiei metodice ”Limba română” și al elevilor din liceu au căpătat aripi de zbor, culoare, verbalizare, muzicalitate, sacralitate, atemporalitate…La seminar, au participat 14 cadre didactice din toate instituțiile municipiului cu predare în limba română. Întreaga activitate a fost gestionată de metodistul DÎTS, doamna Cociu Tatiana și directorul liceului, doamna Bujor Viorica. Cele șapte cadre didactice, ce formează comisia metodică a liceului, și-au demonstrat tranșant abilitățile și măiestria pedagogică, făcând să vibreze struna sensibilă a sufletului fiecărui pedagog. Flexibili la schimbare, cadrele didactice din instituție au acceptat compromisul, între tradițional și  modern, având ca suport tehnic echipamentele Clasei Viitorului. Astfel, toate acțiunile didactice au fost însoțite de tabla interactivă, roboți,  planșete, computer…, ceea ce a facilitat și canalizat înțelegerea mesajului transmis de pedagogi și elevi. Întreaga zi , a fost concepută într-un stil de sărbătoare, ca un puzzle ce se completa instantaneu cu detaliile necesare. În concluzie, aș menționa că astfel de activități motivează, modelează, disciplinează, autoevaluează cadrul didactic.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

back to top