Atelier metodic-municipal pentru cadrele didactice de sprijin din instituțiile de educație timpurie „Artterapia -metodă  de recuperare/dezvoltare a copiilor cu CES”, 16 februarie 2021

 În data de 16 februarie 2021, Direcția Învățământ, Tineret și Sport, Serviciul de Asistență Psihopedagogică, în parteneriat cu Instituția de educație timpurie nr. 12 și în conformitate cu Planul de activitate pentru anul de studii 2020-2021, a organizat și desfășurat Atelierul metodic pentru cadrele didactice de sprijin din instituțiile de educație timpurie „Artterapia -metodă de recuperare/dezvoltare a copiilor cu CES”, pe platforma Zoom.

Activitatea a fost moderată de șeful Serviciului asistență psihopedagogică, doamna Lichii Dana și doamna Olga Cegurean, cadru didactic de sprijin din instituția de educație timpurie nr. 12.

Scopul atelierului a fost dezvoltarea competențelor profesionale ale cadrelor didactice de sprijin din instituțiile de educație timpurie în asistența copiilor cu CES.

Cadrele didactice de sprijin din instituțiile de educație timpurie au fost antrenate în aplicarea tehnicilor de artterapie, care pot fi utilizate în asistența copiiilor cu CES; au analizat condițiile de aplicare a tehnicilor de artterapie în asistența copiilor cu CES, și au aflat beneficiile și momentele sensibile în aplicarea tehnicilo de artterapie.

Subiectul atelierului își asigură relevanța prin faptul că tehnicile utilizate din terapia prin artă- îl ajută pe copil să se înţeleagă pe sine, să se elibereze de anxietăţile şi tensiunile acumulate, să dezvolte abilităţi de comunicare, să exerseze şi optimizeze propriile capacităţi de relaţionare cu ceilalţi copii şi cu adulţi.

Specialiștii Serviciului asistență psihopedagogică au reiterat și importanța aspectelor teoretico-aplicative ale activității CDS în instituțiile de educație timpurie. Astfel doamna Dana Lichii a subliniat importanța aplicării cunoștințelor dobândite în timpul atelierelor, seminarelor și formărilor organizate.

În această ordine de idei, ținem să punctăm faptul că parteneriatul eficient cu instituțiile de educație timpurie este direct proporțional cu organizarea eficientă a activității specialistului și asigurarea dreptului la educație de calitate a copiilor cu CES.

 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

back to top