Atelier de lucru  pentru directorii adjuncți pentru educație și psihologii școlari: „Stimularea comportamentelor pozitive ale copiilor prin dezvoltarea unui parteneriat durabil cu familia”

 

Familia și școala reprezintă cele mai importante instituții sociale, care  se ocupă  de realizarea educației pentru familie. Ambii parteneri trebuie să-și valorifice potențialul într-o triplă ipostază: în calitate  de actor, în calitate de agent educativ și în calitate de partener, axânduse pe deschidere  și orientare spre formarea personalității copilului.

Pe data de 26  februarie 2021 curent,  în conformitate  cu  Planul managerial  al  DÎTS pentru anul 2020-2021  a avut loc în regim online, platforma ZOOM,   atelierul de lucru pentru directorii adjuncți, responsabili de sectorul educativ  și psihologii școlari cu genericul: „Stimularea comportamentelor pozitive ale copiilor prin dezvoltarea unui parteneriat durabil cu familia”.

Organizatorii atelierului de lucru:

  • Direcția Învățămînt, Tineret și Sport, mun. Bălți
  • Instituția Publică Liceul Teoretic ”Mihai Eminescu”, decorată cu Ordinul  de Onoare al Republicii Moldova.

Atelierul  de lucru  a fost  deschis de către Doamna Nina Grapă, directorul instituției  de învățământ. În calitate de moderator a fost Doamna Daniela Rabei-Dubeț, director adjunct pentru educație.

Obiectivele atelierului  de lucru:

  • Examinarea beneficiilor unui parteneriat;
  • Elaborarea unui proiect al parteneriatului educațional;
  • Familiarizarea cu bunele practici  în cadrul parteneriatului șoală-familie.
  • Determinarea aspectelor metodologice pentru organizarea și desfășurarea unui Program de activități dedicat stimulării comportamentelor pozitive ale copiilor;
  • Sintetizarea elementelor cheie a Codului Diontologic a parteneriatului educațional.

Despre rolul și importanța consilierii psihologice a părinților în construirea unui parteneriat educațional constructiv școală-familie, capabil să stimuleze comportamentele pozitive ale copiilor,  a vorbit Doamna Inga Baciu, psiholog  în cadrul  IP LT ”Mihai Eminescu”.

Pe parcursul desfășurării atelierului au fost aplicate următoarele metode didactice: resurse didactice vizuale și audio-vizuale, filmul sonor, tabla interactivă, proiecții fixe.

Participanții  la atelier  au beneficiat de materiale didactice (proiectare a etapelor de  pregătire pentru  elaborarea planificării parteneriatului educațional, model de proiectare al colaborării în parteneriatul școală-familie,  modele de chestionare pentru părinți/elevi/cadre didactice),  pe care participanții le vor putea folosi în organizarea activităților ulterioare. Deasemenea directorii adjuncți pentru educație și psihologii școlari, participanți la eveniment, au intrat în posesia Certificatelor de participare la atelier.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

back to top