Familia și școala reprezintă cele mai importante instituții sociale, care se ocupă de realizarea educației pentru familie. Ambii parteneri trebuie să-și valorifice potențialul într-o triplă ipostază: în calitate de actor, în calitate de agent educativ și în calitate de partener, axânduse pe deschidere și orientare spre formarea personalității copilului.
Pe data de 26 februarie 2021 curent, în conformitate cu Planul managerial al DÎTS pentru anul 2020-2021 a avut loc în regim online, platforma ZOOM, atelierul de lucru pentru directorii adjuncți, responsabili de sectorul educativ și psihologii școlari cu genericul: „Stimularea comportamentelor pozitive ale copiilor prin dezvoltarea unui parteneriat durabil cu familia”.
Organizatorii atelierului de lucru:
- Direcția Învățămînt, Tineret și Sport, mun. Bălți
- Instituția Publică Liceul Teoretic ”Mihai Eminescu”, decorată cu Ordinul de Onoare al Republicii Moldova.
Atelierul de lucru a fost deschis de către Doamna Nina Grapă, directorul instituției de învățământ. În calitate de moderator a fost Doamna Daniela Rabei-Dubeț, director adjunct pentru educație.
Obiectivele atelierului de lucru:
- Examinarea beneficiilor unui parteneriat;
- Elaborarea unui proiect al parteneriatului educațional;
- Familiarizarea cu bunele practici în cadrul parteneriatului șoală-familie.
- Determinarea aspectelor metodologice pentru organizarea și desfășurarea unui Program de activități dedicat stimulării comportamentelor pozitive ale copiilor;
- Sintetizarea elementelor cheie a Codului Diontologic a parteneriatului educațional.
Despre rolul și importanța consilierii psihologice a părinților în construirea unui parteneriat educațional constructiv școală-familie, capabil să stimuleze comportamentele pozitive ale copiilor, a vorbit Doamna Inga Baciu, psiholog în cadrul IP LT ”Mihai Eminescu”.
Pe parcursul desfășurării atelierului au fost aplicate următoarele metode didactice: resurse didactice vizuale și audio-vizuale, filmul sonor, tabla interactivă, proiecții fixe.
Participanții la atelier au beneficiat de materiale didactice (proiectare a etapelor de pregătire pentru elaborarea planificării parteneriatului educațional, model de proiectare al colaborării în parteneriatul școală-familie, modele de chestionare pentru părinți/elevi/cadre didactice), pe care participanții le vor putea folosi în organizarea activităților ulterioare. Deasemenea directorii adjuncți pentru educație și psihologii școlari, participanți la eveniment, au intrat în posesia Certificatelor de participare la atelier.