Vineri, 25 august 2017, şi-a încheiat lucrările Ediţia 2017 a Conferinţei Pedagogice municipale ”Acces, Relevanţă, Calitate în educaţie – competenţe pentru prezent şi viitor”.
Evenimentul a fost organizat de DÎTS Bălţi şi desfăşurat sub egida APL a avut ca moderator vice-primarul de Bălţi, dna Lilia Sava.
Printre oaspeţii de onoare ai simpozionului cadrelor didactice se regăsesc: reprezentantul Ministerului Educaţiei, Culturii şi Cercetării – dna Mariana Goraş, primarul interimar de Bălţi – dnul Igor Şeremet, preşedintele CNPAC – dna Daniela Sâmboteanu, prorectorul USARB – dnul Gheorghe Neagu, consilierul municipal – dna Svetlana Oserbaeva.
Devenit tradiţie, forumul profesional a constituit şi în acest an o adevărată Agora pentru exprimarea opiniilor, consolidarea bunelor practici şi trasarea obiectivelor pentru următorul an şcolar, 2017-2018. Şedinţa în plen a conferinţei a fost precedată de atelierele didactice a managerilor instituţiilor preuniversitare şi a celor de învăţământ timpuriu, a directorilor adjuncţi pentru instruire, a directorilor adjuncţi pentru educaţie, a psihologilor şcolari, cadrelor didactice de sprijin şi specialiştilor SAPP.
Raportul de activitate a DÎTS Bălţi pentru anul 2016-2017, prezentat de şeful DÎTS – dna Tatiana Dubiţkaia, a inclus o analiză profundă a sistemului educaţional din municipiu, făcându-se o trecere în revistă a succeselor înregistrate în palmares şi identificându-se impedimentele în atingerea calităţii în educaţie.
La întrunire au participat, manageri şi membri delegaţi din 76 instituţii de învăţământ general din mun. Bălţi, care formând o platformă unică pentru asigurarea Accesului, Calităţii şi Relevanţei în educaţie, au adoptat Rezoluţia Conferinţei Pedagogice Municipale 2017. Documentul include un şir de acţiuni care-şi vor regăsi reflectare în Planul de activitate al DÎTS Bălţi pentru anul 2017-2018.
Presa a reflectat evenimentul la nivel local şi naţional.
Sperăm că, prin întreaga sa paletă de acţiuni, Ediţia 2017 a Conferinţei Pedagogice Municipale a contribuit la promovarea dialogului axat pe necesităţile şi aşteptările sistemului educaţional din municipiu, întărind, în acelaşi timp, ideea că OLSDÎ Bălţi manifestă deschidere pentru tot ce subscrie termenului – valoare.